Ahad, 29 Mac 2009

KedahFM 8/3/2009 - TERIMALAH DIA..

AYAH IBUKU...SANJUNGAN DAN IDOLAKU..

Hari ini saya cuba bangkitkan kesedaran yang kadang-kadang menghilang dalam diri kita untuk menerima pasangan kita seadanya dia....syukur dengan kehadirannya dalam hidup kita! Andaikata kita syukur, sebenarnya syukur itu, manfaatnya akan kembali kepada kita jua...

"Terima Pasangan Anda Agar Pasangan Anda Menerima Anda" adalah frasa kata mudah yang perlu dihayati oleh kita semua. Menyedari kita juga tidak pernah sempurna...punya kekurangan diri, maka pasangan kita juga punya beberapa titik kelemahan. Kita sebenarnya saling melengkapkan...saling memperkukuhkan antara satu dengan lain.

Seperkara lagi yang saya sebut " Fahamilah Pasangan Kita Agar Ia Memahami Kita!". Kiranya tiap kita masing-masing cuba sedaya upaya memahami keperluan dan kehendak pasangan masing-masing, maka sudah tentu natijahnya adalah keharmonian rumahtangga.....sejuk dan nyamannya bicara yang menerjah telinga dan menusuk jiwa...Atur huruf dan ayat-ayatnya adalah hasil dari penilitian setelah memahami situasi dan keadaan pasangan.

Tiada ulasan: