Isnin, 30 Mac 2009

MESYUARAT AGUNG TAHUNAN PIBG MAKTAB MAHMUD POKOK SENA

YB Dato' Hj Mohamed Taulan diiring masuk

Hadirin khusyuk mengaminkan doa

YB Dato' memberikan ucapan perasmian


Di meja makan bersama YB Dato' dan Pengetua MMPS



Tanggal 7 Mac yang lalu saya dijemput mengiringi Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah yang mengetui Jawatankuasa Pendidikan Negeri yang baru iaitu YB Dato' Hj. Mohamed Taulan Bin Mat Rasul merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PIBG Maktab Mahmud Pokok Sena. Beliau disambut meriah dengan paluan kompang dan bunga manggar oleh warga sekolah. Sebelum masuk ke dewan menyampaikan ucapan perasmian, beliau dan lain-lain jemputan khas dipertontonkan pertunjukan seni silat di perkarangan sekolah.


Kehadiran ramai para waris ibu bapa menunjukkan komitmen dan sokongan kepada pihak PIBG dan sekolah memeriahkan lagi majlis pada hari itu. Dalam ucapannya, beliau menjanjikan komitmen kerajaan negeri untuk mengangkat martabat pendidikan khususnya di sekolah-sekolah agama termaksuk Maktab Mahmud. Selaku Pengerusi Lembaga Maktab Mahmud yang baru sahaja mengambil alih tugas dari YB Hj. Abdullah Jusuh, beliu menyatakan tekad dan azam untuk menjayakan hasrat dan janji kerajaan negeri.

Di kesempatan itu juga, YB Dato' Taulan menasihati para ibu bapa supaya sentiasa memberikan perhatian kepada perkembangan anak-anak seiring dengan cabaran yang makin kompleks dewasa ini. Salah laku anak-anak yang terbabit dengan gejala sosial hari ini hendaklah ditangani segera demi menjadikan mereka anak-anak yang soleh dan pemimpin yang baik di masa hadapan.









Tiada ulasan: