Isnin, 21 Jun 2010

MALANG TIDAK BERBAU...HATI-HATI ANAKKU!!!

Tanggal 21 Jun 2010, sekitar jam 4 petang ketika baru je berehat-rehat di hari yang panasnya mencapai 43c, saya dikejutkan dengan riuh rendah anak-anak saya di bawah ," Banat Kedah terlibat dalam kemalangan jalan raya "!!

"Yallah!!! jerit Arab Mesir seorang tukang kasut yang menjadi saksi kejadian ketika saya menjengok ke bawah dari balkoni rumah. Cepat-cepat saya turun diikuti anak-anak saya yang dah pulang dari sekolah mereka. Anak saudara saya Khairi segera bawa banat Kedah yang dalam perjalanan pulang dari peperiksaan itu ke sebuah hospital di Rabaah ditemani beberapa banat lain.

Memang "simpang empat" sebelum sampai ke Asrama Darul Aman 3, tempat kejadian itu adalah simpang yang cukup terkenal dengan "kerap berlaku kemalangan". Alhamdulillah...pelajar berkenaan yang kebetulan tidak menggunakan tali pinggang keledar itu hanya mengalami kecederaan ringan di kepala dan dikedua-kedua tangannya itu hanya dirawat sebagai pesakit luar, manakala rakan-rakannya yang menjaadi penumpang belakang teksi yang dinaiki mereka tidak mengalmi sebarang kecederaan.


 
 



Semoga semua anak-anak di sini, khasnya di Haiyyu Sabeik dan amnya di mana jua berada dapat mengambil langkah lebih berhati-hati. Pakailah tali pinggang keledar...Ingatlah orang tersayang!!

Tiada ulasan: