Sabtu, 17 April 2010

SIS SPORTS DAY

Tanggal  15 April 2010, saya membawa oghang ghumah serta dua anak kecil saya menyertai menyertai Pegawai HEP Pahang dan isterinya ke Salahaldin International School Sport Day yang diadakan di Olympic Center Maadi For National Teams. Para waris pelajar dipelawa pihak sekolah hadir memberikan sokongan kepada aktiviti anak-anak di samping berpeluang ikut serta dalam acara tertentu.

Padang bolasepak di pusat sukan Maadi hari itu menjadi cukup meriah kerana dipenuhi pelajar-pelajar lelaki . Satu padang bolasepak untuk orang dewasa itu dibahagi empat oleh pihak sekolah. Empat pengadil bertugas dengan lapan pasukan bermain dalam satu masa. Teruja anak-anak lelaki saya bermain di tengah kelompok anak-anak Arab dan Turki yang sebaya tetapi bersaiz lebih besar...Pelajar-pelajar perempuan pulak diasingkan dan acara untuk mereka diadakan dalam dewan tertutup. Hanya perempuan sahaja dibenarkan berada dalam dewan berkenaan sewaktu acara berlangsung.











Saya sempat turut bermain ping pong bersama Peg HEP Pahang melayan pelajar Arab SIS yang mendapat tempat 1 dan 2 dalam pertandingan ping pong SIS hari itu. Anak saya Muhammad sekadar berpuas hati di tempat ke3 dan Mujahid pula mendapat saguhati. Semua pelajar yang menyertai acara-acara sukan yang dipertandingkan telah diberikan siji penyertaan oleh pihak SIS. Sebelum pulang, saya sempat juga bergambar kenangan dengan beberapa orang guru dan juga Pengarah SIS, Mr.Syaukat..



 
Congratulation SIS...juga buat semua anak-anak tersayang yang cuba buat yang terbaik!

Tiada ulasan: