Khamis, 29 Oktober 2009

KE KEDUTAAN LAGI..

Salam rinduu dari kejauhan...
 

Seperti dijanjikan, saya sekali lagi ke Kedutaan Besar Malaysia di Mohandiseen buat hari kedua berturut-turut. Setelah kelmarin menghadiri Mesyuarat Ketua-Ketua Jabatan, Agensi dan Pegawai Negeri, hari ini saya telah membuat temujanji awal pagi dengan Pegawai Jabatan Perkhidmatan Awam JPA En. Muhammad Hazam Hajanan untuk membuat kunjungan hormat ke pejabat barunya. Saya telah dijanjikan untuk diberi taklimat berkenaan pekeliling-pekeling terkini JPA yang melibatkan pegawai bertugas di luar negara. Terima kasih banyak kepada En, Hazam kerana bukan sahaja telah memberikan penjelasan jelas kepada saya, bahkan beliau telah membekalkan pekeliling berkaitan untuk rujukan dan simpanan di pejabat saya.


Nyaman dan selesa...

Sebenarnya, hari ini juga saya membawa isteri dan beberapa orang isteri pegawai lain seperti isteri pegawai Pahang, Wilayah Persekutuan, Johor dan Negeri Sembilan yang mempunyai tugasan masing-masing di Pejabat Perwakilan di tingkat enam, bangunan KBMK. Saya kagum melihat kesungguhan para surirumah yang rata-rata bercuti tanpa gaji kerana mengikuti suami bertugas di luar negara ini. Mereka begitu gigih menyiapkan tugasan masing-masing. Selain mengeratkan hubungan sesama mereka, sekurang-kurangnya mereka dapat merehatkan diri seketika dari tugasan dalam rumah!!!


 Antara salah satu projek..


 
Siapkan projek baru...

 
Bersama isteri Prof. Dr. Hasan Basri dan isteri Prof. Dr. Jamil


Tukang jahit dan Tukang kira wang di JPMK ...Pn. Latifah!
 
Sebelum pulang saya makan tengah hari dengan juadah yang cukup menyelerakan di tingkat enam !!!...Terima kasih dan Alhamdulillah.

Tiada ulasan: