Ahad, 29 Mac 2009

KedahFM 16/3/2009 - BERUBAHLAH...

Moga kebahagiaan itu menjadi milik kita bersama


Sifirnya mudah....Kalau kita ingin menikmati perubahan kita harus terlebih dahulu berubah! "Berubah Untuk Melihat Pasangan Kita Berubah" adalah satu lagi kaedah untuk mengembalikan rasa bahagia yang hilang antara suami isteri.

Terkadang, di luar sedar kita, masa yang berlalu dan kekangan-kekangan dalam banyak perkara yang dihadapi menjadikan kita penat berjuang untuk menyuburkan cinta dengan pasangan masing-masing. Tanpa melihat kesilapan sendiri, ramai juga antara kita yang cepat menyalahkan pasangan masing-masing sebagai punca menguncupnya rasa cinta dan keringnya kasih dan sayang.

Kalaulah kita mahu berubah! Kalaulah tiap kita mahu berubah!, kita pasti akan melihat perubahan.....! Dengan penuh keikhlasan dan putih hati kita berubah melakukan semua yang baik dan positif, asal tidak bertembung syarak...kita pasti akan dengan izin Allah melihat perubahan positif pasangan kita!

Malangnya, ramai kita yang ego, sombong dan sengaja memilih untuk derita sedangkan jalan bahagia terbentang di hadapan mata! Kalulah kita sanggup memberi yang terbaik untuk pasangan kita masing-masing, kita pasti akan menerima yang baik sekurang-kurangnya dari pasangan kita.

Fikir-fikirkan..

Tiada ulasan: