Selasa, 22 Disember 2009

PENUBUHAN KELAB KELUARGA PEGAWAI NEGERI MESIR (KELUARGA)

Salam rindu dari kejauhan..

Tanggal 21hb Disember 2009, hampir jam 7 malam semua Pegawai Rumah Negeri kecuali Pegawai HEP Melaka yang punya urusan yang tak dapat dielakkan telah hadir bersama keluarga masing-masing ke rumah saya yang diminta menjadi tuan rumah.

Malam itu malam bersejarah kerana hasil perbincangan panjang lebar akhirnya tertubuhlah dengan rasminya KELUARGA atau Kelab Keluarga Pegawai Negeri Mesir yang mengumpulkan semua pegawai-pegawai HEP negeri-negeri di Malaysia. Turut menjadi ahli termasuk Pembantu Kewangan dari Selangor dan Terengganu yang dihantar Kerajaan Negeri masing-masing.



Mesyuarat sedang berlangsung..


Menikmati juadah secara "Pot Luck"

Dengan yuran bulanan LE50, KELUARGA dipimpin Pengerusinya Ustaz Abdul Halim Saljadi Pegawai Negeri Selangor dan Setiausahanya Ustaz Sabli Pegawai Negeri Sabah selain Bendaharinya pula ialah Pegawai Wilayah Persekutuan yang baru Encik Yahya. Beberapa unit yang diwujudkan termasuklah Unit Kebajikan yang diketuai Peg. HEP N9 Tn Hj Zain, Unit Sukan dan Rehlah diketuai Peg HEP Pahang Us. Farid dan Unit Akademik dan Latihanan diketuai Us. Hj Kamal Pegawai HEP Terengganu.

Meriahnya malam itu dengan pelbagai juadah yang masing-masing sediakan di rumah dan dihidang untuk makan-makan bersama di Rumah Peg. Kedah selain keriuhan anak-anak yang boleh tahan ghamainya. Sebelum semua yang hadir pulang, beberapa keping gambar kenangan diambil untuk tujuan rekod.


Duduk dari kanan Peg Terengganu, Peg. Negeri Sembilan, Peg Selangor, Peg Kedah dan Peg Pahang
Berdiri dari kanan Peg. Sabah, Peg. Johor, Peg. Wilayah  Persekutuan dan Pembantu Kew. Selangor


 
 Isteri-isteri dan anak-anak Pegawai Negeri 

Wata'aawanu 'alal birri wat taqwa...wa la ta'aawanu 'alal ismi wal 'udwan..

Tiada ulasan: