Sabtu, 12 Disember 2009

SUKAN PERPISAHAN...

Salam rindu dari kejauhan...


9hb Disember 2009, lebih kurang jam 8 malam saya sampai ke Pusat Bowling Antarabangsa berhampiran Stadium Antarabangsa Kaherah bersama Pegawai Pahang Us. Farid, Pegawai N9 Tn.HJ Zain, Pegawai Melaka En. Roslan serta pegawai baru Wilayah Persekutuan En. Yahya selain mantan Pegawai Wilayah Persekutuan Us. Halim. Ketika kami sampai sedia menanti  Pegawai Sabah Us.Sabli dan isteri serta Us. Halim Pegawai Selangor dan Us Hanif Pegawai Johor.


Sebenarnya malam itu adalah malam Sukan Perpisahan Bowling Antara Pegawai yang dirancang semua pegawai untuk meraikan pertukaran En. Fauzi Said Ketua Canseri Kedutaan Besar Malaysia Kaherah dan Ustaz Halim Sulaiman selaku Pegawai Wilayah Persekutuan.


Oleh kerana masalah kesesakan lalulintas, rakan-rakan pegawai dari Mohandiseen termasuklah En.Saiful Anuar Kuasa Usaha Sementara KBMK dan keluarga, En Fauzi dan keluarga, En Hazam Pegawai JPA dan keluarga serta Pegawai MATRADE En. Wan Tarmizi dan keluarga sampai agak lewat. Bagaimanapun, walau agak lewat bermula pertandingan malam itu cukup meriah dengan macam-macam gelagat.....maklumlah ada yang tak pernah langsung memegang bola bowling seumur hidup! Oleh kerana saya sudah biasa bermain bersama teman-teman di JHEAIK dulu, malam itu saya ketinggalan hanya 5 pin berbanding Us.Farid Pegawai Pahang yang menggondol tempat pertama perseorangan (Jatuhan Pin Terbanyak).





 

 

 

Yang pasti dengan aktiviti riadah yang diatur sekali sekala melibatkan semua pegawai yang masing-masing jauh dari tanah air ini, pasti akan merapatkan hubungan ukhuwwah dan mahabbah selain dapat sedikit sebanyak menghilangkan penat dan lelah kerana tekanan bekerja. dan, untuk malam itu, objektif kerana meraikan perpisahan dua pegawai, rakan sekerja yang selama ini bersama hadapi susah senang di sini dikira tercapai.


Buat En fauzi Said dan Ustaz Halim Sulaiman, selamat meneruskan langkah cemerlang dengan tugas baru di Malaysia. Semoga sentiasa dalam peliharaan Allah....Demikian ketetapan Allah SWT....tiap yang bermula pasti berakhir dan tiap pertemuan pasti akan diakhiri perpisahan....

Tiada ulasan: