Ahad, 23 November 2008

Berdarah semula..

23/11/2008 - Ahad



Assalamualaikum..

Hari ini alhamdulillah, saya berkesempatan untuk update blog saya setelah tak dapat berbuat demikian kelmarin. Hari ini sepatutnya saya ke KMC untuk menadah "bahagian sensetif" yang sepatutnya di "dressing" oleh jururawat di sana. Tetapi, saya mengambil keputusan untuk tidak pergi dan sekadar di "dressing" oleh isteri di rumah. Cukuplah rasanya...bila kelmarin saya ke KMC seperti yang diatur oleh Doktor Minder sebelum discaj dari hospital baru-baru ini, jururawat yang bertugas di bahagian kecemasan KMC bagai tidak tahu apa yang nak dibuat. Apa yang lebih malangnya...dia telah melukakan bahagian yang dah semakin sembuh waktu bahagian itu dirawat. Luka lama berdarah kembali!



Apa pun segalanya adalah ketentuan Allah jua. Kita hanya mampu merancang, berusaha dan mengharap...Selebihnya bertawakkal kepada Allah! Siapalah kita untuk mempertikai atas apa yang telah diaturNYA. Yang tepat dilakukan kita adalah melihat ke dalam diri peribadi, bermuhasabah dan menginsafi kesilapan lalu dan kembali kepadaNYA.

Tiada ulasan: