Rabu, 19 November 2008

Dari Jendela Kamar 402 Kedah Medical Centre (KMC). Catatan Satu




19/11/2008
Kedah Medical Centre
Alor Star

Alhamdulillah ...Demikian Islam mengajar kita mensyukuri segala yang diberi Allah SWT. Kalau nikmat ucapkanlah "Alhamdulillahi Bihi Tatimmu Ssolehaat". Kalau ia ujian atau bala, ucapkanlah "Alhamdulillah 'Ala Kulli Hal". Orang beriman pasti diuji....Demikian Sunnatullah dalam hidup dunia yang sebenarnya bukan lama ini. Kalau sabar, janji Allah akan terangkatlah martabat, kalau kufur sesungguhnya azabNYA maha dahsyat.!

Sebenarnya hari ini, masuk hari ketiga saya di tahan di kamar 402 KMC. Saya sudah selamat menjalani pembedahan membuang semacam bisul yang "menumpang tanpa diundang" dalam salur najis saya. Ia amat menyakitkan sehinggakan saya seperti tidak malu lagi pada Doktor Benggali dan krunya yang melakukan operasi itu.....Saya pasrah setelah tiada pilihan melainkan operation...

Tiba-tiba, hidup saya jadi tersekat di KMC ini, saya bukan sahaja tak berupaya ke pejabat, bahkan semua program samada diganti orang lain, dibatalkan atau terpaksa ditangguh. Antara yang sudi membantu...Alfadhil Ustaz Hj Aminuddin Abdul Rahim di KFM, Ustaz Lutfi Ameer Abdullah di Perlis dan Ustaz Hafeez Mustafa Lubis untuk program Forum dengan IKBN Jitra dan kuliah dengan warga Bangunan Sultan Abdul Halim. Kepada Mereka hanya Allah jua yang dapat membalas segala.

Hampir dua hari saya tak berdaya nak update blog saya, walaupun laptop telah siap tersedia. Masalah Broadband Ceelcom pun dah selesai..pulih sediakala, semuanya gara-gara disebabkan kesakitan kesan pembedahan. Alhamdulillah...hari ini saya diberi kekuatan Allah SWT. Saya telah publish satu tajuk"Anak-anak satu amanah, bukan sekadar anugerah". Saya letakkan juga gambar anak baru saya dan sekeluarga yang sangat saya sayangi. Alhamdulillah atas kehadiran seorang isteri yang tak pernah jemu menyokong!!

Tiada ulasan: