Jumaat, 21 November 2008

PENGHARGAAN DAN TERIMA KASIH....KMC

Jumaat - 21/11/2008

Hari ini, hari terakhir saya di katil 402 -2 KMC. Setelah masuk hari kelima dirawat pagi petang sampai ke malam, akhirnya saya dapat kembali ke pangkuan keluarga. Mengikut doktor pakar yang merawat saya, luka pembedahan itu akan mengambil sedikit masa untuk sembuh. Maklumlah pada kedudukan yang cukup strategik, mungkin ia memerlukan dua ke tiga minggu, katanya. Setiap hari saya dikehendaki datang ke hospital untuk memastikan luka itu dicuci oleh jururawat terlatih hingga sembuh. Ini bermakna saya terpaksa menghadapi detik "memalukan" lagi bila "belakang" kita diceroboh orang asing walaupun dengan izin!

Saya sudah minta agar isteri belajar untuk mengambil alih tugas mencuci luka yang lazim dilakukan oleh jururawat. Saya akan mencari peralatan di farmasi untuk tujuan itu. Mudah-mudahan Allah permudahkan segalanya. Mudah-mudahan isteri cepat belajar dan saya tak perlu datang mengadap.....

Kepada Dato'Doktor Minder, pakar bedah KMC serta para jururawat yang bertungkus lumus membantu kesembuhan saya, saya ucapkan jutaan terima kasih...Semoga Allah memberikan taufik dan hidayahNYA kepada semua kita hambaNYA. Semoga KMC akan terus memberikan perkhidmatan yang lebih cemerlang pada masa-masa yang akan datang.




Jururawat Elizebeth sedang mengambil tekanan darah

Jururawat Esah dan Rashidah sedang bersiap untuk "dressing"

Sebahagian jururawat yang melayani saya dengan penuh tanggungjawab...kak Saadiah, kak Shobariah dan Vijaya. Turut kelihatan dalam gambar, adik-adik jururawat pelatih...

Tiada ulasan: