Sabtu, 7 Februari 2009

PERISYTIHARAN POKOK SENA SEBAGAI DAERAH PENUH

KDYMM Tuanku Sultan dan lain-lain kenamaan di pentas utama

Antara jemputan yang hadir

Bersama isteri dan Penolong Kanan SMK Pokok Sena Ustaz Mansor Abdul Latif


Tanggal 5 Februari 2008 KDYMM Tuanku Sultan telah secara Rasmi mengisytiharkan Pokok Sena sebagai daerah ke 12 Negeri Kedah Darul Aman dalam satu majlis gilang gemilang penuh istiadat di perkarangan Pejabat Daerah dan Tanah Pokok Sena sekaligus merasmikan kompleks pentadbiran berkenaan.


Saya telah dijemput bersama isteri hadir ke majlis yang turut disertai Ketua-Ketua Jabatan Negeri dan Persekutuan selain pegawai-pegawai kerajaan negeri, pegawai-pegawai agama negeri, Penghulu-Penghulu, Imam-Imam dan lain-lain jemputan.


Antara kenamaan yang hadir selain KDYMM tuanku Sultan dan Sultanah, termasuklah YAB Menteri Besar dan isteri, YTM Tunku puteri Intan Sofinaz, barisan kepimpinan kerajaan negeri, Speker dan Timbalan Speker, ahli parlimen Pokok Sena dan Ahli Ahli Dewan Undangan Negeri dalam Parlimen Pokok Sena.


Semoga dengan lahirnya sebuah lagi daerah penuh iaitu Pokok Sena yang boleh disebut daerah bongsu di negeri Kedah Darul Aman ini, maka akan bertambah mantaplah pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah Darul Aman

Tiada ulasan: