Sabtu, 11 Julai 2009

KEDAH INDOOR GAME 2009

Salam rindu dari kejauhan..


Tanggal 10 hb Julai bertempat di Dewan At-Tasamuh Wal Ikha' telah diadakan temasya sukan dalam dewan atau Kedah Indoor Game 2009 (K.I.G)di mana saya telah mengamanahkan kepada Majlis Kebajikan Keluarga Kedah di bawah Badan Kesenian, Kebudayaan dan Sukannya untuk bertindak sabagai urusetia menjayakan program sukan ukhuwwah ini. Tema " Sukan Rebat Ukuwwah " telah dipilih dan acara-acara sukan yang di pertandingkan termasuklah ping pong, catur, carom dan juga gusti lengan.

Ucapan Aluan oleh YDP MKKK

Ucapan Perasmian

Selaku PKPK saya telah dijemput merasmikan acara sukan yang dicadangkan menjadi acara tahunan ini. Namun, saya melihat masalah kurangnya komitmen pelajar terhadap program yang disusunatur oleh persatuan yang didokong mereka sendiri telah mengganggu kemeriahan program. Walaupun boleh dikatakan agak meriah juga dengan sorakan peserta dan penonton yang boleh dibilang dengan jari, mereka yang memilih untuk tidak ikut serta adalah jauh lebih ramai. Untuk memeriahkan acara yang dipertandingkan, saya sendiri telah ikut serta dalam acara ping pong dan carom bersama pelajar-pelajar yang antaranya sanggup datang dari Tanta untuk bersama dalam K.I.G kali ini. Pejabat Pegawai juga telah menyediakan kemudahan makan pagi percuma pada K.I.G kali ini yang berlangsung selama dua hari.


Setelah diamati, saya dapati ramai pelajar di sini lebih selesa dan suka untuk tidur dan berehat panjang khususnya selepas solat subuh pada musim cuti dari terlibat dengan apa-apa aktiviti. Ramai yang tidur hanya selepas solat subuh kerana malam yang lebih pendek dan cuaca yang agak panas di sebelah awal malam. Masuk waktu subuh di Kaherah jam 4.20 pagi dan ramai yang pengsan semula selepas itu! Walaupun ada juga yang meneruskan perjuangan mereka mencari syeikh untuk tafaqquh selepas subuh, namun bilangan kumpulan ini tidaklah ramai.


Gimik Perasmian

Carom berpasukan - PKPK + YDP MKKK

Walaubagaimanapun selaku PKPK, saya tetap mengucapkan syabas kepada semua yang telah ikut serta khususnya kepada pimpinan MKKK dari YDP serta barisan exco-exconya. Tahniah kepada yang menang dan kepada yang belum menang , boleh cuba lagi pada tahun hadapan. Semoga program-program yang akan datang akan lebih berjaya ...Insyaalah.

Tiada ulasan: