Khamis, 19 November 2009

MAI MAKAN KAWARIK...

Tanggal 19hb November 2009...Saya tunaikan janji saya pada oghang ghumah yang lama minta nak makan kawarik...Kebetulan besok 20hb adalah hari lahirnya yang ke 41...Dah dekat enam bulan juga dia dok nyanyi nak makan kawarik...

 Ini dia "sup kawarik"
 

 
Selepas dibakar, dimasak dan dikukus..

Saya minta us. Fahmi Idris yang memang terkenal pandai dalam bab sup kaki kambing ni..Lagi pun dia dah nak balik. Jadi, sebelum dia balik Malaysia, saya minta dia sediakan sup kawarik istimewa yang siap dengan makarona dan setnya yang lain. Ramai juga kawan-kawannya yang ikut bantu khasnya ikhwah yang tinggal serumah dengannya di tingkat dua Asrama Darul Aman 3 ini. Proses nak buatnya ...boleh tahan..susah!


 Us.Fahmi sedang mengikis sisa bulu pada kaki kambing..


 
 Pembantu yang cukup setia..


 
Satu set lengkap..
 
 
 Bersama anak-anak dan tetamu yang sudi datang..


 
Antara Exco MKKK yang hadir..

Malam itu, saya hanya jemput beberapa orang tetamu termasuk AJKT MKKK untuk menikmati sup kaki kawarik bersama-sama di musim sejuk yang mula menggigit tulang ini!

Tiada ulasan: