Sabtu, 6 Disember 2008

Cuti-Cuti Malaysia

SEMINAR PEMANTAPAN SABK DAN CUTI-CUTI MALAYSIA 3-5/12/2008





















5/12/2008

Assalamualakum…

Waktu saya mula menulis catatan ini saya sebenaranya masih dalam perjalanan pulang dari Negeri Sembilan. Berhenti rehat seketika di R&R Bukit Merah memberi ruang untuk saya menulis.....

Sebenarnya saya ke sana bertemankan seisi keluarga. Di samping saya ada teman bicara dalam perjalanan jauh dan meletihkan ini, saya dapat menyelesaikan satu lagi program yang juga dalam perancangan...Cuti-cuti Malaysia!

Anak-anak saya ternyata begitu gembira dapat ikut ’baba’ mereka ke ke salah satu lokasi pelancongan terkenal di selatan tanah air iaitu Port Dickson (PD). Sebenarnya Tiara Beach Resort(TBR), tempat seminar ini diadakan terletak lebih 25 km dari Port Dickson...Jauh! Tetapi, apa yang ditawarkan di TBR ini adalah berbaloi!. Saya menyewa satu unit bilik untuk keluarga besar saya kerana selain isteri dan 7 anak, pembantu rumah juga saya bawa bersama. Alhamdulillah kerana biliknya luas dengan 2 katil dan satu ruang tamu. Dengan ’totto’ yang memang siap-siap di bawa dari Alor Star, kira cukup lumayan! Harga seunit bilik adalah RM360.00 sahaja. Syukur kerana saya disediakan bilik berasingan oleh pihak penganjur seminar.

Bagi yang nak ke PD, boleh cuba TBR. Cuma barangkali ia sangat sesuai untuk yang berkeluarga atau lebih tepat yang punya ramai anak. Walaupun harga biliknya agak tinggi, tetapi Water Park yang disediakan menawarkan banyak pilihan untuk anak-anak kita yang jarang jumpa air tu!. Selain Water Park yang ada sekurang-kurang 4 kolam dengan salah satunya cukup luas, restoran atau kedai makan pun tak jauh walaupun harganya agak mahal. Yang pasti ia jauh lebih murah dari makanan itu dipesan atau dibeli kat TBR itu sendiri! Di samping itu, anak-anak bawah 12 tahun mendapat tiket masuk percuma ke Mini Zoo yang berdekatan. Malangnya kerana kekangan masa, anak-anak saya yang asyik dengar air tu, akhirnya tiada kesempatan ke Mini Zoo tersebut.

Tiada ulasan: