Isnin, 26 Januari 2009

KEPULANGAN YANG DINANTI..

Pulang dari airport menghantar Ustaz Ya, saya mengambil kesempatan meninjau kediaman rasmi pegawai di tingkat satu Asrama Darul Aman. Tengok apa yang patut kalau-kalau ada lagi yang perlu dibawa dari tanah air nanti. Nampaknya Bang Ya dah sediakan semua kelengkapan....Dari peralatan bilik tidurnya sampai kepada peralatan dapurnya. Maksudnya bawa pakaian sahaja pun dah memadai. Cuma, oleh kerana saya akan membawa seisi keluarga ke sini kalau ditakdirkan saya bertukar, saya minta Ustaz Fahmi, pelajar tahun akhir yang bertanggungjawab menguruskan hal berkaitan Asrama Darul Iman ini supaya tengok-tengokkan katil untuk anak-anak saya yang berjumlah tujuh orang itu. Kediaman rasmi pegawai ini mempunyai satu bilik tidur utama, satu bilik untuk anak perempuan dan satu bilik lagi untuk anak lelaki selain dilengkapi ruang dapur, dua set sofa, satu set meja makan yang besar serta tiga tandas. Saya mempunyai setakat hari ini dua puteri dan lima putera....Alhamdulillah. Sebelum naik ke rumah tamu saya dijamu sarapan pagi dengan Foul dan To'miyyah yang menyelerakan. Saya bersyukur pada Allah kerana ditakdirkan dapat berjumpa semula dengan ramai bekas pelajar saya di Maktab Mahmud dulu. Bukan mereka sahaja yang amat hormat kepada bekas guru mereka, bahkan secara umumnya semua pelajar-pelajar di sini cukup menghormati dan menghargai saya.
Ustaz Fadhil Penasihat MKKK sedang membungkus buah strawberi
Ustaz Fahmi orang kuat Asrama Darul Aman
Bersama Chef Ittihad, Hadi dan mantan Setiusaha dan Setiuasaha MKKK
Hidangan tengah hari terakhir sentuhan Ustaz Hadi yang menyelerakan!
Di hadapan Asrama Darul Aman sebelum berangkat
Bersama kepimpinan MKKK dan Al Ittihad di Airport Kaherah
Di awan biru....sepi sendiri!
Sampai ke tanah air tercinta
Sepanjang saya berada di sini, makan minum saya disediakan oleh Al-Ittahad Group yang diamanahkan Bang Ya menguruskan kafeteria asrama. Kepimpinan Majlis Kebajikan Keluarga Kedah juga telah datang dan menghantar kepulangan saya sampai ke airport. Kepada Ustaz Fairuz, Fahmi, Hadi, Fadhil, Hasbullah, Che Li, Muslim, Abu Bakar dan ramai lagi, Jazakumullah Khairan Kathiran.
Selamat berjuang...! Kita jumpa lagi nanti.....

1 ulasan:

Gadispingitan berkata...

~i really like that`s view( from the flight )hope 1 day i can have a seat there to snap that`s nice photo.~i fLY : )