Khamis, 22 Januari 2009

MAJLIS PERJUMPAAN PEGAWAI MASJID BERSAMA YAB MENTERI BESAR

Pada 15 hb Januari baru-baru ini satu majlis telah diatur oleh JHEAIK dengan kerjasama KUIN yang mempertemukan YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Razak dengan tenaga penting yang menggerakkan masjid-masjid di seluruh Negeri Kedah Darul Aman. Walaupun setiap masjid hanya diminta menghantar tiga orang pegawai sahaja, tetapi kehadiran para peserta pada hari itu adalah luar biasa.

Dato' Seri dalam ucapannya telah menegaskan tentang kepentingan masjid...tentang betapa pentingnya peranan masjid untuk terus menghidupkan hati-hati manusia yang mati. Beliau juga menceritakan kembali tentang sejarah Rasulullah yang telah mengasaskan Majid Quba' dan Masjid Nabawi dan bagaimana masjid ini telah menjadi 'jantung ummah' .
Dato' seri MB mengingat para hadirin tentang bagaimana masyarakat masih memandang tinggi pada institusi masjid dan juga orang sepuluh masjid. Justeru kepimpinan masjid hendaklah sentiasa berusaha menambah ilmu dan kemahiran. Kerajaan Kedah sentiasa komited untuk mengangkat martabat orang sepuluh masjid dengan menganjurkan siri-siri kursus dan sebagainya. Beliau juga menyentuh tentang pengurusan masjid yang masih tidak memberi perhatian berat kepada soal kebersihan. Beliau juga maklumkan tentang peningkatan bajet tahunan untuk aktiviti ugama dan syi'ar Islam.



Dato' Seri MB sedang memberikan taujihat



Hadirin khusuk mendengar amanat




Bersama sahabat-sahabat pegawai agama yang hadir




Bersama Ybhg. Doktor Haji Abdul Aziz Bin Hanafi, Dekan Kulliyyah Syari'ah KUIN, Tuan Syeikh Zainol Jamal Pegawai Khas Agama kepada YAB Dato' Seri MB dan Tuan Syeikh Muhammad Awang Pegawai Agama Daerah Pendang

Tiada ulasan: