Isnin, 5 Januari 2009

SALAM HIJRAH 1430 ...

Assalamualaikum...Tahun baru Hijrah 1430 tiba juga akhirnya. 1429 tinggal kenangan...Berbahagialah mereka yang telah berjuang habis-habisan...sungguh-sungguh membentuk peribadi dan menjadi hamba Allah yang taat pada 1429 yang telah berlalu itu....Alhamdulillah!.

Bagi mereka yang masih di takuk lama, tak berubah...masih macam tahun-tahun yang lalu, Astaghfirullah....bimbang takut kita hanya menambah hutang dan dosa dengan Allah. bayangkan andai kita dijemput pergi...dipaksa berhijrah ke alam baqa' dengan diri penuh bergelumang dosa dan noda....alangkah malang dan ruginya kita! Justeru kita tiada pilihan lain lagi, kita wajib kembali padaNYA! Bagi mereka yang berdosa itu, ..yang berhutang pada Allah, kita hanya punya satu jalan...dan ianya jalan sehala, iaitu segera kembali pohon keampunan Allah, bertaubat dengan taubat yang nasuha!

" Orang yang berjihad itu ialah orang yang berjihad menentang hawa nafsunya dan orang yang berhijrah itu ialah orang yang meninggalkan perbuatan salah dan dosa". - Maksud Al-hadis

Tiada ulasan: