Isnin, 5 Januari 2009

Selamat Datang 2009

Salam Perjuangan... Masihi 2009 datang lagi.....Meski berulang-ulang kali para ulama kita jelaskan, sambutan tahun baru yang diadakan dengan berkumpul beramai-ramai,menanti detik 12 malam dengan percampuran lelaki perempuan bukan mahram, anak-anak remaja yang mabuk hiburan dan kebebasan dengan bersukaria tanpa batasan...minum minuman keras dan sebagainya(walaupun tidak semua) adalah suatu cara sambutan yang haram, tetapi cara ini tetap diadakan seperti biasa. Ibarat anjing menyalak bukit....kelihatan mereka tidak peduli!

Kita telah menyaksikan banjir besar melanda, angin kencang dan ribut yang memusnahkan bahkan kita juga telah melihat kejadian tanah runtuh yang menenggelamkan banyak rumah-rumah mewah di Bukit Antarabangsa. Kenapa kita tidak mengambil pengajaran dari kejadian2 ini?....Sesungguhnya semuanya itu adalah isyarat dari langit! Apa yang telah berlaku dari musibah dan bencana sebenarnya adalah akibat dari perbuatan kita sendiri.....sedang sebenarnya Allah telah banyak memaafkan kita!...Mudahnya untuk meruntuhkan....!

Semoga 2009 akan menyaksikan kita hanya sebagai Hamba Allah yang benar2 muslimin, mukminin, 'aabidin, qanitin, zakirin dan muttaqinn.....Semoga Islam akan terus bersinar cemerlang di tengah2 Jahiliyyah moden yang meloyakan ini.!

Tiada ulasan: