Jumaat, 23 Januari 2009

SAMPAI DI LEMBAH NIL

Saya menaiki penerbangan Singapore Airlines yang berlepas dari Lapangan Antarabangsa Bayan Lepas jam 9.15 malam. Setelah transit di Lapangan Terbangsa Antarabangsa Changi hampir tiga jam, saya berlepas ke Kaherah +- 2.20 pagi dan selepas menempuh lebih 10 jam penerbangan saya selamat sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah +- 6.30 pagi. Bayangkan betapa terasa sunyi dan sendirinya diri kerdil ini....Ini baru dunia, bayangkan perjalanan alam barzakh...Kalaulah kita musafir ke 'sana' tanpa persediaan dengan bekalan mencukupi, alangkah malangnya!

Mesir sedang menempuh musim sejuk yang menikam tulang. Alhamdulillah saya dah bersiap dengan pakaian lebih tebal. Saya disambut mesra oleh Pegawai Kebajikan Pelajar Kedah Mesir Ustaz Zakaria Osman bersama dua pelajar yang setia di belakangnya, Mohd Fairuz dan Ahmad Noorhadi.


Sarapan pagi di Restoran syubrawi




Bersama Ustaz Zakaria dan Hadi


Bersama Ustaz Taqiyuddin dan Dr. Jamnul AzharMulkan


Di hadapan Asrama Darul Aman Kaherah

Kami singgah makan pagi di sebuah restoran di bandar kaherah. Di situ kami berjumpa Ustaz Taqiyuddin Abdullah Orang Kuat NGO yang terkenal dalam membela ummat Islam seluruh dunia iaitu Gerakan Pemuda Masjid Malaysia sedang makan pagi bersama Doktor Hj Jamnul Azhar Mulkan yang turut bersama rombongan dari Malaysia untuk masuk membantu ummat Palastin di Ghazzah. Difahamkan bersama mereka adalah rombongan dari Media Prima dan juga angkasawan negara Dato' Syeikh Muzaffar. Mereka sedang menunggu lampu hijau untuk masuk ke Ghazzah dari pihak Kedutaan dan Keselamatan.

Tiada ulasan: