Khamis, 15 Oktober 2009

LAWATAN KERJA YB. DATO' PEGAWAI KEWANGAN NEGERI


Salam rindu dari kejauhan....

Awal pagi tanggal 11 Oktober 2009, saya ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kaherah bersama YDP MKKK dan HEWI menyambut ketibaan YB Dato' Pegawai Kewangan Negeri Kedah Darul Aman Dato' Haji Mohd Puat bin Haji Mohd. Ali yang tiba dalam lawatan kerja ke Mesir dan Syria. Turut bersama mengiringi beliau  ialah isteri YB Dato' sendiri yang juga selaku Pegawai Daerah Kubang Pasu , Dato' Hajjah Barni selain dua anak lelaki YB Dato'. Lawatan YB Dato' diurusetiakan oleh mantan Pegawai Anak Kedah Mesir yang lepas, Ustaz Zakaria Osman.



YB Dato'  bersama Ybhg. Kuasa Usaha Sementara KBMK, Ketua Canseri, Mr.Manyalawi dan Us.Zakaria


YB. Dato' meninjau kerosakan di surau asrama


 Jamuan ringan di surau


 
Antara yang meraikan
 

Kenangan di hadapan asrama sebelum dibaikpulih

Tujuan utama YB Dato ke sini adalah membuat perakuan akhir kepada projek baikpulih bangunan Asrama Darul Aman 2 di Haiyyu 'Asyir. Bangunan yang memang uzur ini telah sebelum ini diperiksa oleh pihak Jabatan Kerja Raya. Tuan Hj Mohd Zuhdi, Pengurus Besar YINK juga dalam lawatan beliau bulan Mei yang lalu telah dibawa melawat kesan-kesan kerosakan di bangunan asrama itu. Alhamdulillah, di atas keprihatanan pihak kerajaan negeri, YB Dato' Pegawai Kewangan sendiri telah sanggup bersusah payah datang bagi tujuan baik pulih bangunan asrama ini.

Proses tandatangan dan serah terima dokumen antara pihak kerajaan negeri dan pihak kontraktor yang selesai dengan cepat akan membolehkan proses baikpulih bermula dengan segera. Sebagai Pegawai Kebajikan Anak Kedah Mesir, memang menjadi tugas saya mengiringi YB Dato' bersama-sama Us. Ya dan Mr. Manyalawi ke Kedutaan Besar  Malaysia Kaherah dalam kunjungan hormat YB Dato' ke sana. Selain beramah mesra YB. Dato' memaklumkan kepada pihak KBMK tentang persetujuan kerajaan negeri berkaitan baik pulih bangunan asrama 'Asyir itu.

Dari Kaherah YB Dato' ke Damsyik Syria disertai isteri dan Us. Ya untuk bertemu para pelajar Kedah Syria sebelum kembali semula ke Kaherah. Sebaik sampai di Kaherah dan sebelum keberangkatan pulang YB.Dato' ke Malaysia keesokan paginya, satu majlis ramah mesra bersama YB. Dato' Pegawai Kewangan telah diadakan di Asrama Darul Aman 3. YB. Dato' juga telah berbesar hati membiayai majlis jamuan makan malam untuk semua anak Kedah yang hadir pada malam itu. YB Dato' dan isteri diraikan dengan jamuan makan malam yang agak lewat di rumah PKPK bersama kepimpinan MKKK dan HEWI.


Hampir 2 jam YB Dato' bersama anak-anak Kedah
 
 
 Tandamata dari Mesir untuk YB Dato'



Jemput makan Dato'..

 
Makan malam di tengah malam...
 
 

Bergambar kenangan bersama YB.Dato' dan isteri...


Bersama YB Dato dan ahli rombongan sejurus sebelum berlepas pulang ke tanah air

Bagi pihak Pejabat Pegawai Kebajikan Anak Kedah Mesir dan semua anak-anak Kedah di bumi Anbiyak ini, saya mengucapkan ribuan terima kasih di atas keprihatinan YB Dato' dan kerajaan Negeri Kedah Darul Aman di bawah kepimpinan YAB Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak yang mengambil tindakan segera melakukan pembaikan terhadap asrama di Haiyyu 'Asyir itu. Diharap YB Dato' dapat memaafkan segala kelemahan dan kekurangan dari pihak PKPK, MKKK dan semua anak-anak Kedah di sini.

Tiada ulasan: