Selasa, 7 September 2010

MESYUARAT AGUNG TAHUNAN MKKK KALI KE 43 - 5 SEPTEMBER 2010


Tanggal 26 Ramadhan 1431 Hijriah bersamaan 5 september 2010,  telah diadakan Mesyuarat Agung Tahunan Majlis Kebajikan Keluarga Kedah (MKKK) buat kali ke 48 bertempat di Dewan Asrama Malaysia Abbasiah. Saya telah diminta pada awalnya membuat perasmian penutupan yang dijadualkan berlangsung pada sebelah petang atau malam, tetapi oleh kerana Pengarah Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah Dr.Jamil Hashim yang sepatutnya membuat perasmian pembukaan tidak dapat hadir, saya telah mengambil tanggungjawab berucap untuk kedua-dua sesi, pembukaan dan penutupan. Lagipun, inilah kehadiran terakhir saya sebagai Pegawai HEP Kedah Timur Tengah dalam Mesyuarat Agung MKKK ini. Tahun hadapan waktu-waaktu begini, kalau umur panjang Insyaallah, saya sudah pun berada di tanah air.


PemangkuYDP MKKK Us Zahran menyematkan bunga

Bersama Pengarah program dan PemangkuYDP MKKK

Antara ahli ikhwah yang hadir

Ucapan aluan Pengarah program - Us Shazril Hanis

Ucapan aluan Pemangku YDP MKKK

Ucapan Perasmian

Hadiah, sijil dan cenderamat

Terima kasih atas jasa yang telah disumbang > Us Hasan Basri

Pemangku YDP MKKK menerima cenderamata

HEWI pun tidak dilupakan

Tahniah !!! Raisah baru menerima cenderamata

Bersama AJKT sesi 2009 / 2010

Bersama HEWI sesi 2009 / 2010

Bersama HEWI sesi 2010 / 2011

Bersama AJKT / AJK Pelaksana dan Pengarah serta JK Pilihanraya

Bagi pihak Kerajaan Negeri dan YINK, Abah ingin merakamkan sekali lagi ucapan penghargaan dan terima kasih kepada seluruh saf pimpinan yang lalu yang telah memberikan segala kerjasama kepada PHEPKTT dalam menjayakan segala perancangan bersama yang telah diatur sepanjang sesi lalu. Kepada AJKT dan HEWI yang telah diberikan mandat dalam pemilihan kali ini, diucapkan tahniah atas kepercayaan yang diberikan ahli-ahli. Semoga amanah yang diberikan akan dilaksanakan sebaik mungkin. 

Kepada semua ahli-ahli MKKK dan anak-anak Kedah di sini, Abah mengajak kesemuanya untuk kembali merapatkan saf, melupakan khilaf, maaf memaaf dan bersatu dengan pimpinan untuk sama-sama memanfaatkan kehadiran kita di sini, melakukan sebanyak-banyak mungkin kebaikan dan kebajikan, menimba ilmu tanpa jemu dan lesu di samping gagah mencipta kejayaan cemerlang dalam pelajaran di peringkat universiti. Semoga semua ahli MKKK akan cemerlang dalam akademik, keilmuan, syaksiah dan kepimpinan sebelum pulang ke ribaan masyarakat suatu hari nanti dengan penuh keyakinan.

Tiada ulasan: