Selasa, 29 September 2009

MAJLIS HARI RAYA DAN MAJLIS PERPISAHAN EN. MOHD PUZI DAHMAN

28hb.September2009 setelah mendapat restu Ybhg. Dato' Pengarah JHEAIK, saya dan keluarga bergegas ke Rumah Malaysia (Kedutan TYT Duta Besar) di Mohandisen. Saya hanya sampai setelah majlis separuh jalan bermula kerana masalah kesesakan jalanraya yang luar biasa disebabkan perlawanan bolasepak yang melibatkan Mesir. Saya melihat semangat patriotik rakyat Mesir yang cukup tinggi..


Meja Utama


Antara yang hadir



Meja paling hujung ..dekat pintu!

Majlis pada malam ini sebenarnya dua dalam satu. Majlis anjuran Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah dan Kedutaan Besar Malaysia Kaherah ini diadakan sempena Sambutan Aidil Fitri 2009 dan juga sempena pertukaran Kuasa Usaha Sementara En. Mohd Puzi Dahman ke Wisma Putera.


En. Mohd Puzi Dahman berucap buat kali terakhir dengan ditemani isteri tersayang

 
En. Mohd Puzi memotong kek sambil disaksikan En. Saiful Anuar dan Prof. Madya Dr. Jamil

Setelah hadirin menjamu selera dengan pelbagai judah seperti nasi berlauk, satay, kuih dan biskut raya selain buah-buahan, hadirin mengikuti ucapan termasuk oleh Pengarah JPMK, ucapan Kuasa Usaha Sementara yang baru selain ucapan terakhir dari En Mohd Puzi Dahman. Setelah acara potong kek, semua hadirin dipersilakan naik ke bahagian atas kediaman TYT Duta untuk sesi bergambar kenangan.


Kenangan bersama Pegawai Kanan KBMK, JPMK dan isteri-isteri pegawai



Bersama Pegawai dan kakitangan Lelaki

 
Kenangan terakhir bersama En. Mohd Puzi Dahman dan isteri

Kepada Encik Mohd Puzi Dahman yang sudah 5 tahun menabur bakti dan budi di bumi Mesir ini...Walau tak lama kita bersama, tapi, banyak juga yang saya perolehi...."Selamat Meneruskan Perjuangan!!"..."Kalau ada sumur di ladang, bolehlah hamba menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, bolehlah kita bertemu lagi!!"

Tiada ulasan: