Ahad, 11 April 2010

MEWAKILI KEDUTAAN

10 April 2010, Sabtu, bertempat di Nadi Syabab Bab Sya'riyyah, saya berbesar hati menerima jemputan rakan-rakan dari JPMK dan KBMK untuk bermain mewakili pasukan Kedutaan dalam pertandingan Futsal yang dianjurkan Nadi UMNO Kaherah.

Seingat saya, sejak saya sampai ke sini hampir setahun inilah kali pertama Nadi Umno mengadakan program yang agak besar skalanya di sini. Banyak juga pasukan yang ikut serta termasuk dari Kedah. Saya lihat ramai kaki bola di sini yang tidak melepaskan peluang untuk bermain. Turut serta mewakili pasukan Kedutaan termasuklah Kuasa Usaha Sementara, En.Saiful Pengarah JPMK, Prof. Madya Dr jamil yang begitu cemerlang menjadi penjaga gol, En Syamsul Bahagian Keselamatan KBMK, En Hazam Hajanan Peg JPA, Us. Farid Peg HEP Pahang, Us.Sabli Peg.HEP Sabah dan dua anak remaja KBMK.




Saya harap Rumah-Rumah Negeri dan lain-lain persatuan yang menganjurkan program sukan seumpama yang diadakan Nadi Umno Kaherah ini tidak lupa menjemput pasukan Kedutaan untuk ikut bersama. Saya melihat ramai kakitangan JPMK dan KBMK yang boleh bermain dengan baik. Yang penting, ukhuwwah dapat dijalin dan para pegawai dapat turun ke bawah....

Tiada ulasan: