Sabtu, 15 Ogos 2009

MALAM TERAKHIR DI ALOR SETAR

Salam rindu dari kejauhan...

Hari ini, 15hb Ogos 2009 adalah Sabtu terakhir sebelum berangkat...Selain mengambil pesanan yang disiapkan pembekal seperti plaque dan jam tangan untuk para Masyayikh al-Azhar yang terlibat dalam Daurah, saya bergegas ke Kedai Gambar Joi mengambil gambar YAB MB dan Pengurus Besar YINK untuk dibawa pulang ke Kaherah. Selain itu, Ke hulu ke hilir juga saya mencari barang pesanan "oghang ghumah" yang telah menyiapkan awal-awal lagi senarai barang keperluan dari Malaysia. Saya sempat memanjat Pekan Rabu dan Supermarket Billion yang dalam proses tutup di tengah-tengan bandar, selain ke Giant di Souq al-Bukhari dan Pasaraya Sakan. Pendek kata sakan juga saya membeli.


Melepas rindu dalam bicara..

Jamuan ringan bersama kakitangan YINK

Selepas Maghrib saya menyampaikan Ceramah Perdana " Selamat Datang Ramadhan" yang dianjurkan Pusat Dakwah Kedah dengan dihadiri ramai rakan-rakan dari YINK selain jemaah regular masjid di tengah-tengah bandar itu.. Selepas jamuan ringan dan bersalaman dengan teman-teman yang memang sedia maklum saya akan berangkat sebaik selesai program, saya bertolak balik ke rumah dengan pemandu YINK Abu Bakar.


Persiapan akhir

Alhamdulillah kerana ibu dan kakak saya, sudah siap mengemaskan barang-barang yang belum dimasukkan sebahagiannya ke dalam beg. Sekitar jam 11 malam saya bertolak meninggalkan bandar kelahiran saya menuju Kulim, rumah kakak saya Ustazah Fatimah dengan ditemani ibu saya yang akan menyambut kedatangan Ramadhan di sana. Kira-kira jam 12 tengah malam saya berjumpa sahabat baik saya di Sungai Petani iaitu Ustaz Murad dan isterinya Ustazah Farishah yang bersusah payah dan berbesar hati membantu membelikan baju raya untuk anak-anak dan isteri.

Bersama al-Ustaz Murad at-Turkey dan isteri

Oleh kerana jam 1 pagi lebih baru saya sampai ke rumah kakak saya di Taman Gemilang Lunas, saya mengambil keputusan untuk bermalam di rumahnya sebelum bertolak awal pagi besok ke lapangan terbang.

Tiada ulasan: